Handelsbetingelser

Bestilling

Varer kan bestilles hos STOFF & STIL via vår hjemmeside 24 timer i døgnet eller via telefon mandag – fredag 8.30 – 16.30.

Varer som bestilles på nettet sendes med post og kan ikke hentes i vår butikk. Det er bare personer som bor i Norge som kan bestille på den norske hjemmesiden. Bestilte varer leveres bare i Norge !




Betaling

På stoffogstil.no har du mulighet til å betale via oppkrav eller med betalingskort.

Beløpet for varene trekkes først når varene sendes fra STOFF & STIL. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøp.

Skoler, institusjoner og kommuner har mulighet for å betale mot faktura, 30 dager netto.


Leveringstid

Leveringstiden er ca 7 dager + postgang, ved høysesong kan den bli noe lenger.


Porto

Forsendelsesomkostningene vil fremgå i forbindelse med innleggelse av varer i bestillingskurven. Varene kan leveres i oppkrav eller forskuddsbetales med betalingskort (anbefales).


KgLevert på ditt postkontor
0 - 0,5 kg65
0,5 - 10 kg99
10 - 35 kg199
35 - 70 kg299


Ved kjøp med betalingskort på over kr. 1000,- sendes pakken portofritt.


Oppkrav


KgOppkrav
0 - 0,5 kg144
0,5 - 10 kg178
10 - 35 kg278
35 - 70 kg378


Om du ikke løser ut postoppkravspakken din, forbeholder vi oss retten til å fakturere for frakt tur/retur samt ekspidisjonsgebyr på kr 50,-
Skoler, institusjoner og kommuner som handler på faktura har porto på kr. 110,- for pakker over 500 gr. og kr. 65,00 for pakker under 500 gr.


Priser

Alle prisene er inklusive moms.


Reklamasjoner

Ved reklamasjoner hvor STOFF & STIL har feilen, tilbakebetales porto for eventuelle returpakker. Send ikke varene i postoppkrav, men på billigst måte.

Varen må ikke under noen omstendigheter tas i bruk før reklamasjon er ferdigbehandlet.


Returnering av varer

For varer kjøpt gjennom en av butikkene, bes kunden her å ta kontakt med utsalgsstedet. I følge lov har man inntil 14 dagers angre og reklamasjonsrett på varen.

Ved mottakelse av defekte varer eller en feillevert vare gjennom postordre/netthandel, kan du kontakte oss på info@stoffogstil.no, eller direkte på telefon: 815 45 600. Send varen i retur sammen med utfylt returskjema. Varene returneres til Stoff & Stil, Postboks 695, Strømsø, 3003 Drammen.

Varen må under ingen omstendigheter tas i bruk før reklamasjonen er ferdigbehandlet.

STOFF & STIL refunderer portoomkostningene i forbindelse med en reklamasjon på defekt vare eller feillevering ved forsendelse via post Norge. Emballerte produkter skal returneres i den forpakningen som den ankom. Stoff som er klippet eller sydd i, inngår ikke i returretten.


Emballering

Ved returnering er det kundens ansvar at innpakningen er tilstrekkelig for å beskytte varen. Dersom en vare er skadet under frakt til Stoff & Stil er dette på kundens regning.


Øvrige vilkår

Minsteklipp:

Om ikke annet er oppgitt er minsteklipp på metervarer 0,25 m.


Utsolgte varer

Er en vare midlertidig utsolgt må den bestilles igjen. Vi ettersender ikke varer. Varer som ikke lenger føres kan ikke etterbestilles.


Innen du klipper

Sjekk alltid at stoffet er feilfritt FØR du klipper. Stoff som du har klippet i tas ikke i retur. Alle stoffer bør vaskes før det sys opp, grunnet krymp.


Stoffprøver

Ønskes stoffprøver ber vi deg sende oss en frankert returkonvolutt med navn og adresse samt en liste over hvilke stoff du ønsker prøver på (maks 5 prøver pr. konvolutt).

OBS! Vi sender ikke ut prøver på salgsvarer.


Forbehold

Det gjøres forbehold om eventuell trykkfeil, prisendringer, utsolgte varer, force majcure, valutaendringer. Prisene gjelder kun i Norge.

Fargeavvik kan forekomme pga. trykktekniske grunner.

Vennligst vær oppmerksom på, at det ved kjøp av større mengder av samme metervare, kan være nødvendig å levere metervaren i oppdelte klipp.Såfremt du har et ønske om et større avklipp i et eksakt mål, ber vi deg kontakte oss på: info@stoffogstil.no / 815 45 600


Sikkerhet ved kortkjøp

På www.stoffogstil.no kan du trygt bruke ditt betalingskort.

Når du taster inn din adresse- og kredittopplysninger, skjer det en forbindelse som er sikret ved SSL (Secure Sockets Layer). Det betyr at opplysningene er kryptert så ingen kan avlese dem.

Under tiden som du taster inn opplysninger, betaler og registrerer bestillingen, kommer du automatisk å befinne deg på en sikker forbindelse.

For å holde et høyt sikkerhetsnivå bruker vi DIBS (Dansk Internett Betalings System) Betaling med kredittkort er både sikret og godkjent av PBS (Pengeinstituttenes Betalings Service) Du kan derfor trygt benytte ditt betalingskort.


Persondata

Når du bestiller varer eller kataloger hos Stoff & Stil registrerer vi ditt navn og din adresse i vårt ordrebehandlingssystem, slik at vi kan sende våre kataloger og pakker med posten til deg.

Samtidig blir det enklere ved framtidige bestillinger å finne deg som kunde. Vi lagrer dine opplysninger til vi hører noe annet fra deg. Du kan når som helst gi oss beskjed om at du ikke lenger vil være kunde hos oss lenger.

Vi garanterer at vi ikke gir dine personlige opplysninger videre til tredjepart, dvs. andre virksomheter.


Opplysning om klagemuligheter

En klage over en vare eller tjenesteytelse kjøpt hos oss kan sendes til Forbrukerrådet, Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo. Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no/klageguide/

EU-Kommisjonens online klageportal kan også brukes ved innsendelse  av en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker med bopel i et annet EU-land. Klage sendes her ec.europa.eu/odr.
Ved sending av en klage skal du oppgi vår e-mail adresse info@stoffogstil.no